Direktlänk till inlägg 16 juni 2011

Anna och alla hennes sjukdomar!

Av annaskrubbe - 16 juni 2011 09:38

God Torsadg förmiddag gott folk!

 

I morse när jag vaknade kände jag mej ovanligt icke trött (pigg känns som ett väl starkt ord!) 

Men sen gick jag upp och efter ca 20 sekunder insåg jag hur fullständigt kraftlös jag faktiskt var... 

 

Konstigt de där hur de kan svänga..

jag lever ett svängit liv skulle man kunna säga och de låter ju faktiskt riktigt trevligt dessutom! 

 

Efter en stund ringde dessutom en kvinna på kommunen och meddelade att jag tydligen inte skickat in alla papper jag skulle och riskerar därmed att bli pengalös till midsommar...

 

Efter de samtalet kändes de inte så himla svängit längre! 

 

Sen slogs jag av tanken... Tänk om jag har förlorat min simultanförmåga??!! 

 

Kan den försvinna bara sådär, eller är de kanske en följd av annan sjukdom??

Har jag altzheimers nu???

 

Fuck fuck fuck!! 


Vad händer nu??


Är de nu jag ska ringa släkt å vänner å tala om hur mycket ni betyder för mej??

Eller ska jag ringa läkarn först kanske? 


Nä, de smarta är nog kanske att ligga lite lågt nåra dar å känna efter...


Min erfarenhet av förhastade läkarbesök säger mej att de kan bli en lätt pinsam historia om jag inte har lite mer "kött på benen" än så här..

 

Som den gången när när jag gick akut till gyn för kanske 20 år sedan...

Jag var så säker på att jag fått HIV, jag hade ju både lite halsont och lite kli "down under".. 


20 minuter senare lämnade jag gyn med den stora dumstruten på,

då de visat sej att jag har fått en liten svampinfektion som följd av en penecilinkur månaden tidigare..

 

En annan gång sökte jag akut för min M.S då mina armar plötsligt slutat lyda mej,  jag tappade tallrikar och armarna blev blytunga och domnade så gott som helt bort... Ja, i alla fall som jag upplevde situatinen..

 

Återigen lämnade sjukan med en lätt rodnad på kinden, då läkarn kommit fram till att min M.S inte var annat än lite träningsvärk som gick över två dagar senare..

 

Mmm, fattar inte ens att jag skriver om detta ganska genanta... Men för 15-20 år sedan var jag antagligen en fullfjädrad hypokondriker...

Nu har jag naturligtvis mognat och växt ifrån mina hjärnspöken...

Och idag kan jag både plocka fästingar, snyta andras barn och besöka vänner på sjukhus utan att tro att de smittar...De ni!:)))  


 


 

 



 
 
clara-ida

clara-ida

16 juni 2011 12:05

hej hej!
vad bra du är på att skriva :) du vet verkligen hur man gör en text intressant. Kolla gärna in min blogg :)
// Clara-Ida

http://www.clara-ida.bloggplatsen.se

annaskrubbe

16 juni 2011 12:38

Oj..Tack, vad kul att höra!;))

Ska absolut kika in hos dej!

Ha en trevlig dag!:)

 
Hanna

Hanna

16 juni 2011 16:04

Lustigt det där egentligen med att vakna på morgonen och känna sig pigg men så fort du reser dig upp i sängen så inser du att du inte var så pigg. Pigg i huvudet, trött i kroppen liksom.

Och jag tror nog att det bor en liten hypokondrie i oss alla ;)

http://hannastankar.bloggplatsen.se

annaskrubbe

16 juni 2011 19:00

Jamen precis, huvudet kan lura kroppen att den oxå är pigg...Så länge man inte rört sej!
Haha va knäppt:)
Tror oxå alla är mer lr mindre hypokondriska, och de måste ju ändå va lite bra, jag menar tänk vad många sjukdomar man skulle kunna få och faktiskt dö av om man lixom aldrig kände efter ordentligt!:))))
Ha en trevlig helg!!

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

16 juni 2011 18:07

Hejhej..Du, skriver me glimten i ögat i alla fall.."kommenterar" ditt förra inlägg. Ja du att skriva bloggar så att andra läser då måste man ha det lilla x-tra. Eller bara för att man vill vara lite social med sig själv där man nu befinner sig..Alla har kanske inte någon att umgås med..Och tangetbordet är ju villig att skriva precis det man önskar :)...Min blogg är mer en rehabiliteringsblogg för mig själv..Du är välkommen ...Mvh Bless

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

annaskrubbe

16 juni 2011 18:53

Ska absolut kika in hos dej!
Självklart ska man skriva om vad man känner för.. Men har man verkligen ingenting att förmedla någongång på något sätt så ställer jag mej lite frågande..?!
Jaja, utan att kikat in hos dej än, önskar jag dej all lycka på vägen(med tanke på din bloggs namn!)
Hoppas du får en skön helg!
Mvh, Anna

 
Milla

Milla

16 juni 2011 23:45

Lätt dagens bästa inlägg ;) Rolig läsning!

Ha en toppen helg.

http://www.mizzmilla.bloggagratis.se

annaskrubbe

17 juni 2011 10:07

Åhmen tackar:)

Hare så gott:))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards