Alla inlägg den 16 januari 2012

Av annaskrubbe - 16 januari 2012 12:33

Hm, jag har nog överskattat mej själv en smula den senaste tiden.

I och för sej så gör det mej inte så mycket, för som jag har förstått det hela så är det vanligare att vi kvinnor underskattar oss själva så då är det ju lite roligt för mej att få vara lite speciell och annorlunda just nu!


Som ni säkert minns så kallade mitt ex mej för jävla översittare i Onsdags förra veckan, jag tycker nog inte riktigt att hans bild av mej stämmer, men för att dubbelkolla så har jag frågat några personer i min omgivning om dom delar hans mening, till min stora glädje så var det faktiskt INGEN som delade hans åsikt vilket fick mej att känna mej riktigt nöjd och glad igen!

 

Ja, i alla fall fram till Fredag eftermiddag.

Då var jag nämligen på Netto och skulle handla lite små saker, i kön träffade jag på ett par som jag inte träffat på flera månader.

Lite tankspridd som jag är så började jag plocka upp mina ostbågepåsar på bandet medan jag fortfarande pratade med paret...Men aj, aj, aj det skulle jag aldrig ha gjort, kvinnan framför visade sej vara en (romersk) kvinna som uppenbarligen vaknat på fel sida:(

Det visade sej nämligen att kvinnan inte var klar med sina varor utan fick med sej mina varor på bandet oxå.

I min värld är det sånt som händer, men tydligen inte i kvinnans liv.

Jag fick mej en rejäl avhyvling på finlands svenska, jag uppfattade inte allt men svordomarna satt som en smäck på renaste Svenska!

Jag försökte skoja till det lite och sa, "åh, jag som tänkte att du skulle få äran att betala mina varor oxå"?!


Inte för att det var det roligaste jag sagt, men lite skämtsamt var det ändå menat..

Kvinnan gav mej om-blickar-kunde-döda-blicken, skakade på huvudet och sa "jävla galning"!!

Det var INGET skämt kan jag lova er!!


Sammanfattningsvis så har jag blivit kallad både "jävla översittare" och "jävla galning" på knappt två dygn.


Det känns lite märkligt för mej med tanke på att jag verkligen aldrig blivit kallad varken det ena eller det andra tidigare.

Kan det vara så att jag har förändrats den sista tiden, eller är det kanske så att folk överlag faktiskt inte mår speciellt bra, kanske pågår det en konspiration mot mej, eller är det kanske bara en ren slump??

Ja, jag tänker undersöka vidare för så här kan i alla fall inte jag ha det!

Återkommer till frågan när analysen är klarlagd!


Ha en skön Måndagskväll, och se upp för "såna som mej"!


(Till er som vill kalla mej rasist eller liknande, ge upp! Jag tycker om alla så länge man är trevlig ....och håller sej på mattan vill säga!)

Ovido - Quiz & Flashcards