Alla inlägg den 4 januari 2012

Av annaskrubbe - 4 januari 2012 10:31

Hej igen och välkommen till mitt 2012!


Har haft en liten paus härifrån, men nu är jag tillbaka och jag såg att jag fått en liten utmaning av min kära bloggvän "FiloZophie".


Trots att den här typen av inlägg inte är min grej riktigt så är jag naturligtvis på, blir ju onekligen ganska smickrad av att vissa bloggvänner minns mej trots att jag periodvis är ganska offline!

Håll i hatten för nu kör vi!


1. Vad gjorde jag för tio år sedan?


Hm, Januari 2002... jo just det, jag bodde i Gränna. Nyseparerad, deprimerad och längtade hem till mamma. Dessutom hade jag hostat sönder min revben så jag hade relativt svårt att andas och jag hade värk i hela kroppen och kräktes slem och blod varje natt under 3-4 månaders tid. Men annars vill jag minnas att jag hade det ganska bra!


2. Vad jag gjorde för ett år sedan?


.....Jag hade precis gjort sista testerna i min utredning och väntade på att få min dom.

Jag var ganska utmattad och försökte hålla ihop resterna av min lilla familj efter skillsmässan.


3. Fem snacks jag gillar!


Lätt som en plätt, men jag har några favoriter: Ostbågar, jordnötter, mer nötter, plockmat med dipp i krämiga kryddiga såser, salt smågodis, kladdiga kakor och bakelser, tropisk fruktbricka, mmmm underbart gott!


4. Fem sånger jag kan hela texten till:


Regn hos mej, tre gringos, nationalsången, die mauer, changes etc..


5. Fem saker jag skulle göra om jag vore mångmiljonär!


Donera pengar till katthemmen runt om i vårt land.

Donera pengar till forkningen kring autism.

Trygga mina barns framtid!

Skänka en ansenlig summa till min vän C, han har bättre koll på sånt här med pengar än jag!

Bjuda mitt sjukligt snåla ex på en kärleks resa tillsammans med sin kärlek. Jag tror han kan behöva komma i väg på en liten resa, äta god mat, dricka gott och slappna av till 110% utan att behöva tänka på pengar, det skulle göra honom gott!

Dessutom tänker jag att han kanske skulle komma hem som en lite mer ödmjuk och resonlig människa än vad han var före resan!


6. Fem dåliga vanor!


Jag har otroligt svårt att få tummen ur!

Jag dricker för mycket kaffe och slarvar en del med maten!

Önskar att jag sov bättre på nätterna och att jag vore lite mindre trött när jag vaknar!

.....hm, kommer verkligen inte på något mer.... Jo! Jag kommer alltid försent!


7. Fem saker jag gillar att göra!


Roliga saker med mina barn när alla är pigga å glada!

Äta god mat..länge!

Blogga!

Leka med en vän!

Kolla på skräckfilm!

Andas havsluft!

Sola och sova - samtidigt!

Oj, det blev visst många saker!


8. Fem saker jag aldrig skulle klä mej i eller köpa!


Kött och päls.

Våtdräkt.

Midjeväska.

Kort tajt top som slutar ovanför naveln.

Begangnade underkläder.


9. Fem favorit leksaker!


Minstingens pusselboll!

Mina magneter!

Frågesports spel!

Tyvärr leker jag en hel del med mobilen och oftast tycker jag det är ganska roligt! Särskillt gps;n när vi åker bil, är fortfarande otroligt fashinerad över hur min telefon kan veta vart jag är och hur jag ska komma till rätt plats och hur lång tid det kan tänkas ta!!

Vuxenleksaker! ( Haha, kunde inte låta bli, f´låt mamma!!)


10. Några personer jag vill se göra den här utmaningen!


Hm, jag tror jag kastar ut den fritt i bloggvärlden, den som fångar den får den! Lycka till!


 


Ovido - Quiz & Flashcards