Direktlänk till inlägg 24 april 2012

Annas vardag..

Av annaskrubbe - 24 april 2012 11:35

Hittade en text som är lika sann som smärtsam...


Välkomna till min vardag...





”Det är väldigt viktigt att skydda ditt barn
och dig själv från människor som inte kan eller vill förstå eller stödja dig. Du
kan inte lära människor som inte vill. Du kan inte förvänta dig att intoleranta
människor ska acceptera ditt barn. Du måste vara beredd på kritik från
omgivningen. Många kommer att anklaga dig för ditt barns problem. Du är för
sträng…du är inte tillräckligt sträng….du umgås inte tillräckligt mycket med
henne….låt mig ta hand om henne under en dag så ska jag få henne att bättra
sig….Om du bara gjort x, y, z, så skulle allt ordna sig….hon behöver bara lite
struktur … hon bara manipulerar etc. Jag har hört såna här saker oftare än jag
vill komma ihåg. Det är smärtsamt att bli anklagad för hennes sjukdom när man
ägnar all sin tid till att få henne att må bra.”


 
 
Vivi

Vivi

24 april 2012 12:47

En sak är att ha åsikter elelr frågor, men de är alldeles för många som gillar att klättra upp på de där höga hästarna och döma, men det innebär också någon stanns att de inte är särskilt stora männsikor och de behöver en hög häst för att bli högra än alla andra ;)

Mja... jag känenr mig inte så blek egentligen, men nu börjar jag fundera på om jag blir blek :P
Vi får se, jag har ju några dagar på mig att bestämma mig ;)
Kram!

http://www.missvivis.se

annaskrubbe

24 april 2012 13:23

Sant så sant!:)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards