Direktlänk till inlägg 12 april 2012

Jag, en bitteritta?

Av annaskrubbe - 12 april 2012 21:16

Medan jag väntar på att min "bästis" ska ringa kan jag lika gärna berätta för er om något som hände mej i eftermiddags.


Jag och barnen hade tänkt att gå till skogen och titta på träden och klättra på stenar, men sedan ångrade dom sej och ville gå till lekplatsen med linbanan istället.


När vi kom fram var där redan en farfar/morfar med sitt barnbarn och en farmor med sina och två barn till som bor granne med lekparken.


Mina barn sprang fram till linbanan och vi började åka, dom andra barnen anslöt sej snart medan dom "äldre" satt och pratade.


Jag fick agera hjälp-och-lektant till alla barn, vilket jag gärna gjorde. Efter en stund gick vi vidare till gungorna där jag fick putta fart till dom som inte kunde och sätta på skor som "råkat" fara av i farten.


En av flickorna berättade att hon snart skulle fylla fyra och att hon var där med sin farmor.


Vilken snäll farmor du har sa jag och gav henne mer fart.


Flickan håller med och tittar upp på mej och frågar: Är du oxå farmor?


VA???? Näe du sa jag och slutade ge henne fart!


Jag är faktiskt "bara" mamma, tycker du att jag ser gammal ut???


Flickan tittade på mej och svarade helt kort: Ja!


Efter en stund sa jag till mina barn att vi skulle dra oss hemåt och började samla ihop våra jackor som låg vid bänken där dom verkliga farföräldrarna satt, då säger "gubben" till sitt barnbarn: Nu får du tacka den snälla tanten som hjälpte dej med linbanan!


Utan att tänka vände jag mej till gubben och sa: vaddå TANT?


Han svarade utan att röra sitt (otroligt gamla och rynkiga!) ansikte: Ja, vad ska jag säga då?


Jag spände ögonen i gubben och svarade: Vad är det för fel på tjej??!


Eftersom jag börjat gå slapp jag höra hans svar..



Eftersom min gårdag inte blev fullt så festlig som jag tänkt mej kände jag mej verkligen si så där 37 år äldre än i förrgår.. Men inte trodde jag att det syndes SÅ väl!


Jag som själv tycker att jag ser relativt välbevarad ut jämförelse med andra i min ålder fick mej en rejäl knäpp på näsan!:)


Och det där jag brukar säga till folk som undrar, att jag inte är så ung som jag ser ut...

Känns väl inte så på tapeten att slänga sej med  fortsättningsvis...  






                                                

                                                  

                                                                    Anna 39 år ung?!








 
 
filoZophie

filoZophie

13 april 2012 20:43

39 år ung??? Då är vi lika gamla då, jag fyller detsamma i juni... Fast jag har det senaste året fått visa leg på bolaget inte mindre än 3 gånger... så jag ser kanske ut som de 28 år som jag känner mig som ;D
Snart är det maj <3
Kramen

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

annaskrubbe

16 april 2012 09:10

Strö salt i såren bara!:)))

Nu är det nog ett par år sedan jag behövde visa leg på bolaget, fast då blev jag nästan lite förolämpad, är trots allt lite nöjd med mina 39 och jag är väldigt glad över att inte vara 20 idag!
Japp snart så...:)
Ha de så gott! kramen

 
Beatrice

Beatrice

19 april 2012 09:16

Ha ha kan tänka mig du fräste "lite " åt gamla gubben ?
Jag som ju passerade 4 0 under påskveckan vill absolut inte kallas tant

All heder åt dig som satte dig på tvärren

//Kram

http://www.beatrice-minadagarilivet.blogspot.com

annaskrubbe

20 april 2012 17:21

:))
Trevlig helg!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards