Direktlänk till inlägg 9 juni 2012

Let´s talk about sex!

Av annaskrubbe - 9 juni 2012 16:32

Sedan en tid tillbaka har jag funderat en del på sex!:) Japp, tro´t om du vill men så är det!:)


Vet vad ni tänker men det är inte riktigt så, så mamma du kan lugnt läsa vidare! 


Jag vet inte om det alltid varit såhär fast jag inte märkt det förren nu. Men i min värld så har det här ökat.. massor, det är nästan så att det är mer vanligt än ovanligt, i vart fall här i min lilla stad.


Så, nu ska jag inte hålla er på sträckbänken längre, här kommer det!


Jag har förstått och märkt att många människor ligger sej ur kriser, problem och sorger!

Eller åtminstone tror att dom gör det 


Jag vet dom som levt i ett riktigt lååångt och sk. seriöst förhållande i 10-15-20 år som plötsligt tar slut och redan veckan efter så date:ar och ligger dom som aldrig förr och mellan date:erna gråter dom och undrar hur exet kunde vara ett sånt svin.

Kommer detta med "lösaktigheten" sedan på tal så har jag hört många som säger något i stil med: jamen jag/hon/han mår ju inte så bra just nu och då är det lätt hänt???


Vaddå "lätt hänt"????


Att snubbla på en rot ute i skogen är för mej lätt hänt, men att träffa någon och ta hem och sedan ha sex med, det är faan inte så jäkla lätt hänt!!   


Inte i min värld i vart fall!


Likaså dom som är deprimerade eller desperata efter att ha ett förhållande har också väldigt lätt för att ta sängvägen, precis som om det skulle hjälpa??


Som om den blivande partnern skulle tänka: jamen hon/han har legat med hela stan, då är detta säkert en jätte seriös och stabil människa som jag väldigt gärna tar hem till morsan och som säkert blir en perfekt förälder till mina framtida barn...


Jag tänker nog lite mer tvärtom där!

"Problemet" är säkert större i en små stad där dom flesta känner eller är bekanta med dom flesta, det blir lite som en slags indirekt inavel...


Vem vill ha sex med någon som bästa kompisen, grannen eller hon/han i kassan redan har varit i, på, över eller under??

För mej känns det lite si så där faktiskt!


Jag tror lite mer på att kanske låta tiden ha sin gång och när tiden är mogen så händer det nog, förr eller senare till slut för dom flesta ändå!



Avslutningsvis som jag sa till en vän härom dagen:


 Ska jag släppa in en man i mitt och barnens liv igen, och därmed också "offra" en del av det liv vi har tillsammans, så måste han verkligen vara så jäkla fantastiskt underbar och kunna väga upp allt de vi faktiskt har..med råge, annars är det faan inte värt det!


Kanske låter som rätt höga krav, men jag vet att han finns någonstans därute och jag vet att han är värd att väntas på    



Resonerar du nu inte riktigt som jag, så använd för 17 iaf kondom, det tjänar ALLA på!









 




 

 
 
Ingen bild

badkarsmusik.bloggplatsen.se

9 juni 2012 22:39

Nej, du har alldeles rätt! Förhållanden och ev. sorgearbete ska man ra allvarligt på och inte hålla på och tömma och glömma, bara för att man behöver tröst eller vill bli bekräftad. Fortsätt att leta, för den som söker den finner!

annaskrubbe

10 juni 2012 00:07

Tack för kommentaren!:)

Men du, JAG letar verkligen inte!:)) Möjligtvis om 15 år... Just nu är jag så nöjd och belåten....Nästan jämt!:)

Ha de!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards