Direktlänk till inlägg 4 juni 2012

Anna dissar Svensk fotboll..

Av annaskrubbe - 4 juni 2012 09:15

God morgon!


Japp då är det snart dax igen då!


Den 8/6 drar fotbolls Em igång och pågår till den 1/7 för er som råkat missat det.


Jag är inget fan av fotboll överhuvudtaget, jag är ju som ni vet en hockey tjej.

Men när dom stora mästerskapen börjar kan jag inte låta bli att kasta ett getöga på Tv:n eller på resultatlistan.


Nu snackar jag herr fotboll här, så inga missförstånd uppstår.

Dam fotboll är skit trist tycker jag och jag har aldrig fattat grejen med det, vilket i och för sej förvånar mej, men jag kan inte hjälpa det. Och JA, jag har faktiskt gett damfotbollen en chans att bevisa motsatsen..


Men åter till det stundande Em:et.

Media hajpar detta något fruktansvärt, och visst är det väl en relativt stor grej, MEN allvarligt, varför skruva upp förväntningar på svenska framgångar och medaljer??


Jag vet ju att vi råkade "vinna" en bronspeng i VM 1994 och att vi "fick" ett silver 1958, men jag tänkte att nåt mer måste väl ändå finnas att komma med, men icke, har googlat som en galning på Svenska fotbollsframgångar men inte ett enda resultat fanns..


Media försöker verkligen få oss att tro att "vi" skulle ha en chans på medalj!!

Löjligt, säger jag!

Det är ju ungefär lika troligt som att Norge skulle ta OS guld i hockey  


Om några veckor när vi "fallit på mållinjen" kommer nästa rubriker, om det Svenska fotbollsfjaskot!?!

Jag hävdar att det är praktiskt omöjligt för Sverige att göra ett fjasko, även om vi förlorar varenda match så kan det inte bli ett fjasko!

Sverige är inte bättre än så i fotboll, en halvdan medelmåtta som någon enstaka gång har fått lite flyt och glimmat till, men även en blind höna kan ju någon gång finna ett korn..  


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards