Direktlänk till inlägg 3 juni 2012

Leave Anna Skrubbe alone part 2.

Av annaskrubbe - 3 juni 2012 19:52

Den här helgen har verkligen gått i tankarnas tecken, har vart helt för mej själv i 1 1/2 dygn, knappt utan ett samtal med någon.


Egentid är min största livlina som jag månar mycket om..

Den här gången har jag ransakat mej själv ganska hårt...återigen.


Jag har funderat över hurvida jag verkligen är den jag egentligen vill vara, hur jag framställer mej själv och hur andra kan tänkas uppfatta mej.


Jag känner mej av naturen ganska missuppfattad som människa och det ställer nog till det en hel del för mej. Sedan om det verkligen ÄR så eller om det bara är min känsla har jag faktiskt inte en aning om.

Men om jag nu uppenbarligen får den känslan så kan jag tycka att borde ligga något i den, den måste ju komma någonstans ifrån, någon eller något envisas ju med att ständigt ge den till mej.


Summan av den här helgen är i vilket fall att jag bestämt mej för att leva i "avhållsamhet" ett tag fram över.

Alltså avhållsamhet som i "hålla mej lite mer på min kant, och umgås lite mer med mej själv, i stället för med andra"-och inget annat 

Dessutom har jag ju mitt "lilla" projekt som jag lurat på alltför länge och som jag är ganska sugen på att komma till skott med, då behöver jag verkligen en fri tanke som är så lite som möjligt påverkad av utomstående energier och andra störningsmoment.


Avslutningsvis vill jag ge er bästa Melissa Horn, som jag aldrig någonsin tycks tröttna på  







 
 
Vivi

Vivi

4 juni 2012 15:33

Det är bra att vara för sig själv ibladn, att säga nej och tänka en extra gång innan man ger sig in på saker som man egentligen inte rokar med, det viktiga är bara att man inte dras sig undan för mycket och man istället blir mer deprimerad och osocial på fel sätt.
Hoppas du hittar lite energi och balans igen!
Stor kram !

http://www.missvivis.se

annaskrubbe

4 juni 2012 16:00

Tack snälla!

Visst är det så, men oftast så njuter jag av tiden med mej själv..Det finns så många och mycket där ute i vida världen som jag inte riktigt greppar, å då behöver jag krypa tillbaka ner i mitt lilla hål igen och landa i mej själv och förhoppningsvis hitta lite ny energi!

Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards