Direktlänk till inlägg 28 november 2011

Tack för respons och sen var det de där med förhållanden..

Av annaskrubbe - 28 november 2011 10:35

Jag är riktigt nöjd med mitt förra inlägg här!                                                                         Tycker det är roligt att ni engagerar er och säger vad ni tycker och står på er, det är ju faktiskt delvis det jag vill uppnå här, få människor att tänka till, bolla sina tankar och säga sina åsikter! Tack för det, fortsätt så!:)




 

Idag tar jag mej an ett helt nytt ämne, nämligen: varför är väldigt många så rädda för att vara singel??

I och med att jag är kvinna så blir detta ur ett kvinnligt perspektiv och jag relaterar till många av mina kvinnliga vänner.


 

Jag har vänner som inte lämnar ett destruktivt förhållande för att rädslan att vara singel är för stor.

Många säger inte ens singel utan ENSAM!

Vilket för mej inte har ett dugg med varandra att göra, men för många är orden tydligen synonymer..

Argument som: tänk om jag kommer bli ensam i fler år, tänk om jag ALDRIG mer hittar en karl i mitt liv haglar tätt i min vänkrets samtidigt som det klagas oerhört på den nuvarande partnern.

När jag då påminner om att "du kanske behöver vara singel ett tag nu för att återhämta dej, skaffa dej ett nytt och bra liv, hitta dej själv och ta reda på vart du vill ta vägen med ditt liv igen", får jag ofta till svar: "men det är så lätt för dej att säga, du är ju så stark, det är inte jag!"                                                                                                                                 För mej handlar det föga om styrka utan om självrespekt och omtanken för mina barn!


 

Vad ska man med ett EGET liv till om man ändå vill leva det genom någon annan?                

Jag skulle aldrig leva med någon för att jag "behöver", om jag gör det gör jag det för att jag VILL!

För mej handlar förhållanden väldigt mycket om kravlöshet, respekt och att ge varandra utrymme!

Frihet är för mej den finaste kärleksgåva jag kan tänka mej!









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards