Direktlänk till inlägg 18 november 2011

Lite att suga på!

Av annaskrubbe - 18 november 2011 09:51

Medan jag sitter här framför morgon TV;n och väntar på att vetrinären ska ringa och förhoppningsvis säga att jag får hämta hem Smilla lilla så passar det väl ypperligt att göra ett litet inlägg här.                                                                                                                        

Skulle vilja skriva ner några punkter, några tips, några reflektioner och kanske någon nyhet jag tagit del av senaste tiden.

 

* Försäkra dina djur, det lönar sej och räddar liv! Min katt har legat inne i två dygn detta har hittills kostat knappt 10 000 kr, utan försäkringen hade hon inte levt idag!

 

* Om du blir jagad av en krokodil, spring sick sack så har du goda chanser att överleva!

Krokodilens tyngd och korta ben gör det omöjligt för den att ta sej fram snabbt i just sick sack.

 

* Juhrholt tappar förtroende hos unga socialdemokrater....också!


* Jägaren Marcus Werjefelt har startat ett nytt parti vars en fråga är: utrota vargen.              


* Är Erik Segerstedt och "Velvet" ett par?                                                                          

 

* Trevlig helg! 









 
 
Hanna

Hanna

19 november 2011 22:13

Vad bra, då vet jag hur jag skall överleva nästa gång jag träffar en krokodil (och den formuleringen kanske får dig att undra hur jag överlevde förra gången, men tja, då var det en glasruta mellan mig och krokodilen som gjorde det svårt för den att komma åt mig kan jag avslöja - gå runt med glasrutor i djungeln (eller var nu krokodilerna ville bo) tänker jag inte göra!)
Tur att kissen var försäkrad! Tur att hon mår bra igen!
Ha det bra!

http://hannastankar.bloggplatsen.se

annaskrubbe

23 november 2011 13:12

Alltid kul att kunna hjälpa till:)

Kissen är enligt undersökningar och prover helt frisk, men har blivit aggresiv mot mina andra katter så just nu försöker jag skaffa mej en plan som gynnar alla inblandade framöver..
Ha det så gott!

 
filoZophie

filoZophie

22 november 2011 22:12

Jag tycker du har riktigt viktiga punkter här... speciellt den om krokodilen:)
Kram

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

annaskrubbe

23 november 2011 13:17

Tack tack!:))
Känner det som en skyldighet att dela med mej av information som faktiskt kan rädda liv!
Skulle aldrig kunna se mej själv i spegeln igen om jag inte hade delat med mej av mina kunskaper och sen läst i tidningen att ngn blivit uppäten av en krokodil...på en raksträcka!:))
Brrr, hemska tanke!
Ha det så gott! Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards