Direktlänk till inlägg 9 november 2011

Ta chansen, påverka min framtid!!

Av annaskrubbe - 9 november 2011 11:50

Hej hej och god Onsdag!                                                                                                          

Idag är det den nionde November 2011!

Dagen då en av mina allra käraste vänner fyller TRETTIOFEM ÅR, TREA FEMMA...

35 hela höstrar alltså!!

 

Jag pratade med henne i morse och då var hon nöjd med att ingen hade skrivit ut hennes ålder på facebook i sina gratulationer till henne!

I och med att  jag inte tillhör fb-träsket så får jag väl busa till det och skriva ut hennes respektabla ålder här i min blogg istället!!

 

Dessutom så tror jag inte hon läser min blogg så då blir det ju lite extra roligt, hon tror att bara dom närmast sörjande vet men i själva verket vet HELA BLOGG SVERIGE !!            

Som ni märker är jag verkligen helt galen idag.....:))))


Det finns bara ett litet bekymmer för mej idag, men det hoppas jag på att ni ska hjälpa mej med!

Här är läget:

Jag vet inte riktigt vad jag ska bli när jag blir stor?!

Jag har vissa idéer men jag är ändå ganska fundersam över vilken väg jag ska vandra.


Det är här ni kommer in i bilden, dom flesta av er känner inte mej personligen, utan mer genom min blogg.

Jag är ganska säker på att ni ändå har skaffat er någon form av bild av mej och kring min person.

Jag tänker inte avslöja mina funderingar kring framtiden, jag vill nämligen inte påverka er i någon riktning.

Min fråga till er är,( utifrån er bild av mej ) vad tänker du att jag skulle kunna tänkas arbeta med?

Förhoppingsvis kan ni öppna dörrar för mej som jag kanske inte ens visst fanns, ganska häftigt va?!

Du erbjuds alltså här och nu möjligheten att förändra och påverka mitt liv!!

Shiit, tänk om JAG kunde få ett sådant erbjudande??!!! Sånt händer aldrig mej, men tydligen ALLA andra!:))

 

Ni ska få viss inforamtion här som kan vara bra att ha med i tankarna när ni nu ska avgöra min framtid!:


- Arbete inom vården går tvär bort.

- Nattarbete går även de bort.

- Jag är lång och jag är blond.

- Jag är fullständigt klar med barnafödandet.                                                              

- Jag är relativt snabbtänkt.

- Ibland pratar jag oavbrutet, ibland är jag knäpptyst... oavbrutet !                                  

Jobb inom sex och porr branschen går tvär bort.

- Jag kan vara både rolig och charmig.

- Jag är bra på att prata i telefon men dålig på att tvätta.

- Jag har flugit luftballong.


- Jag pratar svenska utan brytning, men andra språk med brytning.

 


Japp, det var väl det hela! 

Nu ska jag luta mej tillbaka och med spänning invänta era förslag. Lycka till och tänk noga över ditt svar, jag menar det är ju faktiskt mitt liv vi pratar om här, men känn för den skull ingen som helst press!:)) 

Tackar ödmjukast på förhand   



















 
 
Vivi

Vivi

9 november 2011 13:45

Tack för den lååånga kommentaren om vargjakt, blir så glad när fler delr mina åsikter, speciellt när jag just i den frågan inte kan förstå hur man kan tycka annat än vi !

Nu tilld in fråga... du kan ju som jag pröva att jobba som receptionist, men det är under förutsättning att du brinner för service & göra folk glada, men kan stå ut med att det blir lite långtråkigt ibland.
Men ...
D har starka åsikter, du verkar passionerad & du skriver mycket & bra ... kanske författare, politiker eller att jobba för rödakorser/rädda arnen hade varit ngt för dig ?
Det känns som om det området kunde ha passat!

Kram!

http://www.missvivis.se

annaskrubbe

9 november 2011 18:04

Bra förslag!
Har funderat lite på det där med typ receptionist, tyvärr finns det några hakar, har jag ingen lust att prata och va trevlig stänger jag gärna av min lur,det skulle ju kunna ställa till det för mej om jag säger så!:) Dessutom har jag ett ganska stort behov av att få uttrycka mej och ibland oxå vara lite provokrativ...
Författare vore fantastiskt, men det är ju inte lätt att försörja sej som det, men gärna på sidan om!:)
Skulle jättegärna jobba för kvinnojouren lr liknade, tyvärr är problemet att dom flesta som engagerar sej där gör det idéellt och tyvärr behöver jag pengarna, gärna massor dessutom!:))
Ha det så gott!

 
Sara

Sara

9 november 2011 14:01

jag tror du skulle passa perfekt på fritids eller liknande, skolvärd på högstadiet, jobba på ungdomsboende för barn som hamnat snett. ja lite tankar som poppa upp här =)

http://www.combindinglove.bloggplatsen.se

annaskrubbe

9 november 2011 17:51

Bra förslag där, har jobbat på ett ungdomsboende och känner mej ganska färdig med den biten, särskilt med tanke på situationen med mitt eget barn, kan känna att jag satsar den kraften här hemma just nu.
Min tanke är att jag skulle vilja ha en ganska stor kontrast mellan hem och arbete!
Men som sagt, du var ju egentligen helt rätt ute!:)

 
Anna

Anna

9 november 2011 19:28

Vi har ju redan snackat igenom det där och vet ju vart vi ska. Både du och jag.. Eller har du ångrat dig nu?? :)
Det e ju bara jag som varit lite under isen så det inte kommit längre än diskussionsstadiet.. Det ska det bli ändring på..
Annars är du ju fantastisk på allt du gör... <3

http://annalandin.bloggplatsen.se

annaskrubbe

9 november 2011 21:02

Aa-men-äsch vad du tar i, snudd på att jag sitter här å blir generad!:))

Jo jag vet ju vart vi är på väg, men du vet, vägen dit...
Har funderat och just idag har jag nog ev hittat min grej som kan underlätta vägen till slutdestinationen om jag säger så!:)
Btw... är vaken, men jag pratar nog med min andra kompis i luren redan!:)

Kramen dej, tycker du kan komma hem så vi får diskutera igenom saken på en moget och vuxet sätt igen! Lr iaf skypa, varför gör vi aldrig de egentligen??

 
Hanna

Hanna

9 november 2011 23:29

Hm. Svårt att gissa vad du arbetar med och är ju svårt. Kom igen nu fördomar, nu kör vi! ;)
Inget av det jag tänkt chansa på fanns med på din absolut inte lista, förutom det där med porr då... men, jag får väl tänka om då ;););)
Jag skulle gissa att du arbetar med människor. Kanske inom socialen med att kanske hjälpa problemfamiljer eller dylikt... Fast efter dina problem med kommunen i somras så kanske inte... receptionist. Nej, nu säger jag ju bara mitt eget yrke. Jag håller dock fast vid att du arbetar med människor. Sjukgymnast kanske? Eller är det för nära ett vårdyrke, hm. Aja, tre gissningar får räcka. Hoppas att du kommer med rätta svaret sedan!
Ha det bra

http://hannastankar.bloggplatsen.se

annaskrubbe

10 november 2011 09:55

Tack för dina fördomar!:)
Jo,du är helt rätt ute så gott som!
Har alltid arbetat med djur och människor, senaste tio har jag dock arbetat som assistent.

Men efter en längre tids sjukskrivning har jag nu bestämt mej för att skola om mej, ja iaf lite..
I och med mitt barns diagnos så vill jag ha en större kontrast mellan arbete och "fritid".
Jag behöver utvecklas och jag vill vara mer kreativ och gärna förmedla/dela med mej av min erfarenhet och av mina tankar, hm..låter jag väldigt pretentiös nu eller??:)
Nu ska jag bara hitta min väg dit..
Tror jag börjat utveckla en liten plan här på sistone...
Lovar att berätta mer när jag har lite mer kött på benen!:)

Ha det så gott!

 
Ingen bild

Mamsen

9 november 2011 23:36

Visst har du gett mig ett antal sömnlösa nätter och lite grånade hårstrån men jag älskar dig ändå. Tack för att du finns och för ditt fina inlägg.
Dagens blogg 9/11 är ännu ett exempel på din underbara humor och ditt fantastiska sätt att så lätt få den på pränt.

annaskrubbe

10 november 2011 08:57

Äsch, nu generar du mej nästan...
Äpplet faller ju inte långt från trädet som bekant:))
Ehh, jag ringer istället för att sitta här å smöra! Det blir ju lite personligare så..:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards