Direktlänk till inlägg 7 november 2011

LOVEBOMBING!

Av annaskrubbe - 7 november 2011 22:29

Några av er läsare kanske kommer ihåg ett program som gick på ZTV i mitten på nittio talet.

Programmet leddes av Erik haag och Kristian Luuk, inte samtidigt men jag minns inte vem som var först ut, men jag har ett vagt minne av att det var Kristian Luuk..... eller Erik...


Programmet hette Knesset och programledaren och gästerna, som var dom samma varje vecka satt i fotöljer runt ett bord.

Det diskuterades mer eller mindre viktiga ämnen på ett ganska barnsligt men ändå på ett väldigt charmigt sätt. (som jag vill minnas det!)

Gästerna fick oxå olika "läxor" tills nästa program, bla att ta reda på tittarnas ofta ganska märkliga och lagom (o)seriösa frågor.

 

Knesset var mitt absoluta favorit program och jag missade inte ett avsnitt och antagligen inte repriserna heller..:)

Medan mina vänner kollade Baywatch och Beverly hills, kollade jag på Knesset och luktade på blommorna...ja, ungefär så!

Ett moment i Knesset var "LOVEBOMBING". 


Det är lite dit jag vill komma med detta inlägg, jag har nämligen tänkt att då och då börja lovebomba lite här på bloggen.

För er som kanske inte känner till begreppet kan jag berätta att man väljer ut en person eller ett föremål som kan ha fått lite för mycket skit, inte blivit tillräckligt uppmärksammad eller någon eller något som man verkligen känner behöver "kärleksbombaderas" lite extra!


Idag är min första gång att lovebomba här så jag tänker ta mej friheten att lovebomba inte mindre än TVÅ, en person och ett föremål.

Jag börjar med föremålet:

Det här föremålet är för mej en ganska ny upptäckt, jag har alltid vetat att det funnits men om sanningen ska fram har jag tyckte att det varit ganska töntigt att ha en sån här och det har känts ganska mycket sommarstuga för mej.

I somras köpte jag mitt allra första lilla kit, det är svart och rosa och har på bara några månader blivit en stor och viktig del av mitt liv!

Den är smidig, tar ingen plats, låter ingenting, dessutom är min snygg och den ligger skönt i handen och den har näst intill gjort mitt liv till en fest.

Den har inte bara sin tänkta funktion, den har oxå många gånger fungerat som min förlängda arm, tex när något rullat under soffan och som förr varit omöjligt för mej att nå. Idag har jag inte några som helst problem att få fram bollen eller vad det nu må vara igen!


Så idag vill jag uppmärksamma.......sopkvasten och skyffeln!!!  


Nu till personen jag vill lovebomba:

 

Den här personen skulle jag vilja påstå att jag känt i hela mitt liv.

Hon (ja, det är en hon!) har så gott som alltid ställt upp för mej, hjälpt mej och stöttat mej även i mina kanske (så här med facit i hand)  mindre genomtänka beslut.

Du är varm, snäll och som jag ofta säger om mej själv faktiskt, kanske till och med lite FÖR god för den här världen!

Jag har gett dej många sömnlösa nätter och säkerligen ett antal gråa hårstrån.

Ibland funderar jag på hur många ÅR av ditt liv som gått åt till att bara vänta på mej?

Listan kan göras oändligt lång men jag kan oxå sammanfatta den med att säga, TACK för allt och all lycka på vägen!

Bara det bästa är gott nog åt dej och det är väl antagligen just jag fick äran att bli din dotter  

 

Här kommer ett special insatt klipp bara till min mamma! (du behöver bara klicka i rutan så börjar det!)

 


 

 

  (med tanke på allt jag utsatt dej för, så hoppas jag inte att det här lilla klippet ska göra mej arvslös nu bara??!)

 
 
Vivi

Vivi

8 november 2011 12:56

Vilket härligt inlägg ! Du har rätt, man klagar mer än man hyllar, jag får tänka på det i nästa inlägg :)
Kram !

http://www.missvivis.se

annaskrubbe

8 november 2011 13:41

Tackar:)
Visst är det så!
Tycker alla vi som bloggar här borde införa en lovebombing trend?!

Kan jag lovebomba en sopborste så kan man ju faktiskt välja vad som helst att lägga lite extra uppskattning på!
Ha en fortsatt bra vecka!

 
Hanna

Hanna

8 november 2011 20:02

Lovebombingtrend tycker jag låter som en väldigt bra idé! Väldigt bra fenomen!
Och gulligt du skrev om din mor! Hoppas hon blev glad :)
Ha det bra

http://hannastankar.bloggplatsen.se

annaskrubbe

8 november 2011 20:35

Men visst är det, en av mina bättre skulle jag vilja påstå!:))
Lilla mamma har nog inte läst än, jag har i vart fall inte fått någon reaktion!:)

Ha de så gott du med!

Föresten, hårtipset funkar sådär, men jag ska absolut ge de några veckor, men just nu känns det bara konstigt och ganska ofräscht men jag väljer att tro att det kommer funka perfekt i mitt hår....om bara ett litet tag!:))

 
filoZophie

filoZophie

9 november 2011 09:32

Jag håller helt med och denna tanke kommer även jag anamma. En gång i veckan blir Lovebombing-tema punkt och slut. Det gnälls och tjuras allt för mycket på så mycket så nu går vi i spetsen och hoppas det blir ändring på det :)
Kärleken till din mamma tar man inte miste på och på det sättet du skriver verkar du ha samma förhållande till din mamma som jag har till min. Mamma is verkligen dá shit ;)
Kramen

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

annaskrubbe

9 november 2011 09:44

Härligt härligt!!!

Dessutom är det väldigt roligt att lovebomba, nästan så man blir sugen att lovebomba lovebomingen!:)

Ha det så gott och ta hand om din mamma!:))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annaskrubbe - 10 oktober 2013 11:34

Hej igen bloggen!   Upplever du att det går lite upp och ner med mitt bloggandet här? Jag upplever precis samma sak, men nu ska det som trilskats vara fixat och jag hoppas att vara helt tillbaka nu, äntligen!   Skönt för dej och skönt för m...

Av annaskrubbe - 24 september 2013 09:23

Hej hej bloggen!   Den här veckan är det no-filter-week! Direkt översatt: Inget filter veckan, dvs: den här veckan bör vi inte försköna vår vardag i sociala medier så som i bloggar, facebook, twitter, instagram mm. mm.   Folk har ju en förm...

Av annaskrubbe - 19 september 2013 10:55

Idag tänker jag dissa den grupp kvinnor som jag själv är en etablerad medlem av.   Skillnaden är att jag vågar påstå att jag är lite mer "laidback" än många andra, särskilt om vi jämnför med dom som blivit föräldrar dom senaste 5-10 åren.   A...

Av annaskrubbe - 16 september 2013 14:25

Hej och välkomna till denna veckas blogg!   Med bara drygt tre månader kvar till jul känner jag att det passar utmärkt med ett "litet" julklappstips!   Denna prudukt är en världsnyhet väl värd att kika närmare på!   Varför lägga onödig ti...

Av annaskrubbe - 11 september 2013 09:04

Hej hej bloggen och välkommen tillbaka till mej själv!   Har inte bloggat på ca tio månader men känner att saknaden varit stor då jag ser att mina läsare troget kikar in här då och då trots min långa frånvaro.   Stolt och tacksam!     Mit...

Ovido - Quiz & Flashcards